افسانه جومونگ همه قسمت ها شبکه تماشا

افسانه جومونگ همه قسمت ها شبکه تماشا

افسانه جومونگ همه قسمت ها شبکه تماشا : برخی سریال‌ها، هیچ وقت قدیمی نمی‌شوند، حتی اگر متعلق به سال‌های خیلی دور باشند و تکرار آن بارها و بارها از شبکه‌های تلویزیونی پخش شده باشد. سریال افسانه جومونگ از این جنس فیلم‌هاست که در هر دوره و برای هر سنی، جذاب است و طرفداران زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

تمامی قسمت های افسانه جومونگ

این روزها، شاهد پخش افسانه جومونگ از شبکه تماشا در ساعت 19 بعدازظهر هستیم. جالب این‌جاست که این مجموعه برای چندین بار متوالی است، که از تلویزیون پخش می‌شود، اما معلوم نیست، این افسانه، چه رازی در خود نهفته دارد که با هر بار پخش، همانند همان سری اول، افراد زیادی را به خود پایبند می‌کند. اگر شما هم عاشق جومونگ و افسانه‌هایش هستید و می‌خواهید، در جریان تمام اتفاقات این سریال دوست‌ داشتنی قرار گیرید، می‌توانید همه قسمت‌های افسانه جومونگ را از شبکه تماشا مشاهده کنید.

در این مقاله می‌خواهیم سفری به چوسان و گوگوریو داشته باشیم و لحظاتی با قهرمانان افسانه جومونگ همراه شویم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

نگاهی به سریال افسانه جومونگ

افسانه جومونگ همه قسمت ها شبکه تماشا
افسانه جومونگ همه قسمت ها شبکه تماشا

جومونگ یک سریال تاریخی تلویزیونی از کره جنوبی است که برای اولین بار، در سال 2006 از شبکه  ام‌بی‌سی کره پخش شد. در ایران هم، افسانه جومونگ برای اولین بار، در سال 1387، از شبکه سوم سیما پخش شد و در نهایت در سال 1381 به پایان رسید. این سریال را جووان لی کارگردانی کرده است و وان‌کیو چوی و هیونگ‌سو جونگ نویسندگان آن هستند.

جومونگ روایتی اسطوره‌ای متعلق به گذشته‌های کشور کره جنوبی است. این مجموعه، قرار بود که در 60 قسمت پخش شود، اما در نهایت در 81  قسمت به پایان رسید. سریال، اسطوره ای از جومونگ، بنیان‌گذار خاندان جمرک را روایت می‌کند که متعلق به 700 سال پیش است. این خاندان بیش از 700 سال بر منچوری یا دونگبی و بخش‌های شمالی شبه‌جزیره کره حکومت می کردند.

در این مجموعه شاهد افسانه‌ای تاریخی و رومانتیک هستیم و روابط بین شخصیت‌ها، به شیوه‌ای ملودرماتیک بیان می‌شود.

البته بازی بی‌نظیر بازیگران سریال هم در محبوبیت آن بی تاثیر نیست. سونگ ایل گوک نقش شاهزاده جومونگ را بازی می‌کند و هان‌های جین نیز در این سریال نقش بانو سوسانو، شریک عاطفی او را بازی می‌کند. از دیگر بازیگران این مجموعه می‌توان به مواردی نظیر کیم سونگ سو، وون کی جون، جان کوانگ ریول، اوه یون سو، هو جون هو، کیم بیونگ کی، لی جه یونگ، لی جه یونگ و غیره اشاره کرد.

همه چیز درباره داستان سریال افسانه جومونگ

افسانه جومونگ همه قسمت ها شبکه تماشا
افسانه جومونگ همه قسمت ها شبکه تماشا

جومونگ پادشاه کره شمالی متولد 58 پیش از میلاد است که در سال 19 پیش از میلاد هم درگذشت. او به اسم زمان تولدش به جومونگ معروف است. جومونگ سرسلسله پادشاهی گوگوریو بود که شمالی‌ترین کشور در میان 3 پادشاهی کره‌ای به شمار می‌آید. او در طول عمرش به استفاده از مهارت های دقیق تیراندازی با انداختن تیرهایی که میدان نبرد را در می نوردید و تمرکز حملات بر دشمنان فردی مشهور بود.

این شاهزاده جوان، همراه مادرش که به همسری امپراتور درآمده است در دربار زندگی می‌کند. اما کم کم با شناخت پدر حقیقی خود و توطئه‌هایی که در دربار علیه او وجود دارد از قصر رانده می‌شود و از یک فراری آواره، به بنیان‌گذار یک امپراتوری بزرگ تبدیل می‌شود.

محبوبیت سریال افسانه جومونگ در ایران

افسانه جومونگ همه قسمت ها شبکه تماشا
افسانه جومونگ همه قسمت ها شبکه تماشا

محبوبیت این مجموعه در ایران تا حدی بود که مورد توجه سران کشورمان قرار گرفت و حتی دستور ساخت چنین سریال هایی با این مضمون را دادند. کتابی با عنوان «امپراتوری گوگوریو» توسط انتشارات تخت جمشید هم چاپ شد. در این کتاب واقعیت‌های سریال افسانه جومونگ را بررسی کند و از تصاویر بازیگران کره‌ای سریال افسانه جومونگ برای واقعی جلوه دادن این افسانه استفاده کرده است.

پس از پایان این مجموعه، با توجه به استقبال زیاد بینندگان، امپراتوری بادها که دنباله معنوی جومونگ محسوب شده و به روایت کردن زندگی نوه جومونگ می‌پرداخت، از صدا و سیمای ایران پخش شد و به جومونگ 2 شهرت یافت.

 این مجموعه در کره نیز جوایز متعددی مانند بهترین سریال، بهترین بازیگر، بهترین بازیگر زن و بهترین کارگردان را از جشنواره جوایز درام ام‌بی‌سی دریافت کرده است.

در حقیقت، جومونگ را می‌توان یک پدیده فرهنگی دانست و تقریبا 80 درصد از مردم ایران، آن را مشاهده کرده‌اند. جومونگ به خاطر کیفیت‌های اسطوره‌ای که دارد و همینطور شباهت‌هایی که با اساطیر باستانی ایرانی دارد و پرداختن به مضامین ملودراماتیک عاشقانه و خانوادگی که همیشه در ایران مورد توجه قرار می‌گرفتند، به سرعت محبوب شد و راه را برای پذیرش موج کره‌ای در ایران هموار کرد. موجی که پس از پخش سریال جومونگ فراگیرتر شد و شاهد پخش سریال های کره ای مختلف با مضامین جذاب و متفاوت بودیم.

البته جالب است بدانید، این سریال به مزاج چینی‌ها خوش نیامد. چرا که تلویزیون دولتی چین، آن را سریالی چین‌ستیز و تحریف‌کننده تاریخ، و سلاحی به سوی چین می‌دانست و پس از آن هم، چین خرید محصولات فرهنگی را از کره به حالت تعلیق درآورد.

آیا همه قسمت های افسانه جومونگ از شبکه تماشا پخش می شود؟

این سریال، هر روز از شبکه تماشا، ساعت 19:00 پخش می‌شود. البته به قسمت‌های آخر سریال نزدیک شده‌ایم. بنابراین برای دیدن همه قسمت‌های افسانه جومونگ، می‌توانید به وب‌سایت فام به نشانی www.fam.ir مراجعه کرده و از بخش فیلم و سریال این وب‌سایت، سریال  افسامه جومونگ را انتخاب کنید.

jumong