سریال طوبی با حال و هوایی اربعینی

سریال طوبی با حال و هوایی اربعینی

سریال طوبی از آثار برجسته‌ای است که به‌تازگی از شبکه یک سیما پخش می‌شود و توانسته با داستانی جذاب و کاراکترهای به‌یادماندنی، مخاطبان بسیاری را جذب کند. این سریال با ترکیب هوشمندانه‌ای از عناصر درام، عاشقانه و معمایی تماشاگران را از اولین قسمت تا پایان به خود مشغول می‌کند.

تماشای رایگان سریال طوبی

سریال «طوبی» برگرفته از داستان زندگی دختری به همین نام است که در مواجهه با چالش‌های متعدد، مسیر زندگی‌اش را با قدرت و اراده پیش می‌برد. با هر قسمت جدید، مخاطب با رازها و پیچیدگی‌های بیشتری از داستان و شخصیت‌ها آشنا می‌شود و همین امر جذابیت سریال را دوچندان می‌کند. از بازی‌های درخشان بازیگران گرفته تا کارگردانی دقیق و فیلمبرداری بی‌نظیر، همه چیز در این سریال به‌گونه‌ای است که بیننده را به عمق داستان می‌کشاند و او را تا انتها درگیر می‌کند و برای شما فرصتی فراهم می‌کند تا با فرهنگ و زندگی شخصیت‌های داستانی آشنا شوید.

درباره سریال طوبی بیشتر بدانید.

سریال طوبی به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه کنندگی سید حامد حسینی، از جمله سریال‌های تاریخی و مذهبی است که داستان‌های پرفراز نشیب یک زن در وقایع کودتای 28 مرداد را روایت می‌کند و پس از آن مهاجرت ایرانی‌ها به عراق را به تصویر می‌کشد که عشق به سیدالشهدا در آن نهفته است و از سوی دیگر روایت قصه تلخی است که با حضور بعثی‌های عراق تکرار می‌شود.

سریال طوبی با حال و هوایی اربعینی
سریال طوبی با حال و هوایی اربعینی

داستان این سریال اقتباسی از کتاب اربعین طوبی اثر محسن امامیان است. البته کارگردان نتوانسته تمام بخش‌ها و اتفاقات کتاب را در یک سریال 53 قسمتی بگنجاند.

این سریال در تاریخ 50 تا 80 شمسی رخ می‌دهد و درباره زندگی زنی ایرانی است که در بصره زندگی می‌کند و زندگی پرفراز و نشیبی دارد. این زن در جریان پیاده‌روی اربعین داستان زندگی‌اش از دوران نوجوانی گرفته تا ازدواج با یک تاجر عراقی و اتفاقات زمان جنگ ایران و عراق را برای نوه‌هایش تعریف می‌کند.

از دیگر سوابق درخشان سعید سلطانی، می‌توان به سریال ستایش و پس از باران اشاره کرد. اگر به این آثار وی در سه دهه اخیر نگاه دقیقی بیندازیم. زنی سخت‌کوش را می‌بینیم که با تمام قوا برای داشتن یک زندگی بهتر جنگیده است. فیلمنامه سریال «طوبی» را سیدحسین امیرجهانی به نگارش درآورده است. وی پیش از این سریال پرمخاطب «نجلا» را در کارنامه خود دارد.

فیلمبرداری این سریال را هم علیرضا زرین دست انجام داده است و از دیگر آثار او می‌توان به مدیریت فیلمبرداری سریال «در چشم باد» اشاره کرد.

آشنایی با بازیگران سریال طوبی

در سریال طوبی بازیگران نام‌آشنا و حرفه‌ای زیادی حضور دارند و در واقع هر یک از این بازیگران توانسته‌اند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

سریال طوبی با حال و هوایی اربعینی
سریال طوبی با حال و هوایی اربعینی

شبنم قربانی در این سریال نقش «طوبی» را ایفا می‌کند. او در سال ۱۴۰۲ با بازی در مجموعهٔ عشق کوفی در نقش نائله به شهرت رسید. قربانی در همین سال برای بازی در مجنون برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شد.

رحیم نوروزی، فریبا متخصص، پرویز فلاحی پور، هومن برق نورد، امین زندگانی، فرهاد آییش، شبنم قربانی، رامین راستاد، مهدی سلوکی، سودابه بیضایی و … از جمله بازیگران این سریال هستند.

سخن آخر

پخش این سریال از شنبه 13 مرداد ماه از شبکه اول سیما، شروع می‌شود. شما می‌توانید این سریال جذاب 45 دقیقه‌ای را هر شب ساعت 22:15 تماشا کنید. در صورت از دست دادن پخش اصلی، فردای همان روز در ساعات 1:30 ، 11:00 و15 تماشا کنید. سایت فام امکان تماشای پخش زنده سریال طوبی از شبکه یک را برای شما فراهم کرده است. برای مشاهده همه قسمت‌ها، می‌توانید به آرشیو سریال سایت فام مراجعه کنید. در قسمت جستجو، با وارد کردن نام سریال تمام قسمت‌های پخش شده آن را مشاهده کنید.