آیا هنوز میتوان نات کوین استخراج کرد؟

آیا هنوز میتوان نات کوین استخراج کرد؟

بعد از اینکه در تابستان امسال نات کوین لیست و به تعبیر درست‌تر پول شد! کاربران زیادی علاقه‌مند به شرکت در ایردراپ های تلگرامی شده‌اند. اما تا به امروز هیچ‌کدام از این ایردراپ ها نتوانسته ارزشی مانند نات کوین داشته باشد. از این رو سؤال اصلی کاربران این است که آیا هنوز می توان نات کوین استخراج کرد؟ آیا از ایردراپ های تلگرامی فعلی می‌توان نات کوین به دست آورد؟ در این مطلب به پاسخ‌های این دو سؤال می‌پردازیم.

بازی تلگرامی نات کوین

تقریبا از اواسط زمستان 2024 پروژه نات کوین معروف شد. ایردراپی که مبتنی بر تلگرام و بر پایه بازی‌های P2E بنا شده بود. یعنی کاربر صرفا با لمس کردن صفحه گوشی خود می‌توانست توکن این بازی را استخراج کند. در اول آوریل رسما استخراج توکن به پایان رسید و اغلب کاربران توانستند در تابستان ، دارایی خود را نقد کنند.

 البته این دارایی با ساز و کار خاصی (حذف چند صفر از تعداد نات کوین ها و …) برای هر کاربر در نظر گرفته شد. قیمت notcoin هم نوسانات زیادی داشت. اما با توجه به ساده بودن روش به دست آوردن توکن آن، کاربران توانستند سود خوبی از آن کسب کنند.

همه این اتفاقات سبب شد تا ایردراپ های تلگرامی به‌شدت محبوب شوند. ایردراپ هایی مانند همستر کمبات، تپ سواپ و … . در واقع اغلب کاربرانی که نات کوین را از دست دادند، امیدوارند ایردراپ های بعدی به همان اندازه سود ده باشند. موضوعی که باید منتظر باشیم و ببینیم برای پروژه‌های دیگر اتفاق می‌افتد یا نه؟

آیا هنوز میتوان نات کوین استخراج کرد؟
آیا هنوز میتوان نات کوین استخراج کرد؟

آیا استخراج نات کوین متوقف شده است؟

استخراج نات کوین در آوریل (یعنی فروردین امسال) رسما به پایان رسید. این پروژه بعد از یک ایردراپ موفق توانست توکن خود را در اغلب صرافی‌های معتبر جهان لیست کند . به همین دلیل در حال حاضر خرید و فروش آن انجام می‌شود و چیزی به نام استخراج نات کوین وجود ندارد.

البته هنوز راهکارهایی برای به دست آوردن نات کوین وجود دارد. اما این روش‌ها استخراج نامیده نمی‌شوند. چرا که مرحله استخراج نات کوین به پایان رسیده و این امکان دیگر وجود ندارد. به عبارت دیر از طریق روش قدیمی نمی‌توان نات کوین استخراج کرد و باید به دنبال روش‌های جایگزین برای استخراج نات کوین باشید. چرا که بازی نات کوین دیگر در دسترس نیست.

نحوه استخراج نات کوین

همان‌طور که اشاره شد پروژه استخراج نات کوین به پایان رسیده است، اما هنوز هم روش‌هایی برای به دست آوردن نات کوین وجود دارد و افرادی که قصد سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال را دارند می‌توانند با استفاده از روش‌های گوناگون این ارز دیجیتال را به دست بیاورند.

اولین روش خرید نات کوین است. شما می‌توانید از صرافی‌های معتبر مانند ایرانیکارت ارز دیجیتال نات کوین را خریداری کرده و در کیف پول‌های امن خود نگه‌داری کنید. توصیه ما در وهله اول استفاده و خرید کیف پول‌ ارز دیجیتال سخت افزاری است. چرا که امنیت بسیار بالایی دارند. اما اگر به هر دلیلی نمی‌توانید از کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید می‌توانید کیف پول تون کیپر Tonkeeper را دانلود و نصب کنید. دلیل تأکید ما روی این کیف پول پشتیبانی از شبکه Ton است. روش دوم برای به دست آوردن نات کوین ، ترید است. شما می‌توانید در پلتفرم‌های معتبر به ترید این ارز دیجیتال بپردازید و از این طریق نات کوین بیشتری به دست بیاورید. اما جذاب‌ترین روش به دست آوردن نات کوین شرکت در ایردراپ های تلگرامی است. هم‌اکنون ایردراپ های زیادی در بستر تلگرام وجود دارند که به‌عنوان پاداش به کاربران خود، نات کوین هدیه می‌دهند.

یعنی شما با انجام دادن تسک های گوناگون می‌توانید نات کوین هدیه بگیرید. البته لازم به ذکر است که روش به دست آوردن نات کوین در این ایردراپ‌ها کمی سخت است و میزان پاداش آن‌ها هم خیلی قابل توجه نیست! اما برای کسانی که قصد استخراج و به دست آوردن کم دردسر نات کوین را دارند می‌تواند یک گزینه پیشنهادی باشد.

آیا هنوز میتوان نات کوین استخراج کرد؟
آیا هنوز میتوان نات کوین استخراج کرد؟

فاز دوم نات کوین

فاز دوم نات کوین در واقع یک قدردانی برای کاربران فعال و افرادی که نات کوین‌های خود را استیک کرده بودند بود. در این فاز نات کوین کاربران را بر اساس میزان دارایی نات کوین به چهار دسته تقسیم کرد:

1.    برنز

2.    سیلور

3.    گلد

4.    پلاتینیوم

کاربرانی که در سطوح بالاتری بودند جوایز بیشتری گرفتند. در فاز دوم استخراج نات کوین همچنین یک سری وظایف در بخش explore اضافه شد که کاربران می‌توانستند با انجام دادن آن‌ها نات کوین دریافت می‌کردند.

نتیجه‌گیری

اگر شما هم این سؤال را دارید که آیا هنوز می توان نات کوین استخراج کرد؟ باید بدانید این ایردراپ موفق به پایان رسیده و فرصت استخراج ساده نات کوین از دست رفته است. البته ایردراپ های دیگری مانند لست داگز هستند که می‌توان از آن‌ها نات کوین هدیه گرفت. به جز ایردراپ ها، می‌توان با خرید نات کوین و ترید روی آن هم از این ارز دیجیتال سود کسب کرد. به دلیل قیمت مناسب این ارز دیجیتال ، خرید و ترید نات کوین می‌تواند یک گزینه خوب برای به دست آوردن آن قلمداد شود. با این تفاسیر توصیه ما این است که اگر ایردراپی معتبر است حتما در آن شرکت و توکن های آن را استخراج کنید. مخصوصا ایردراپ هایی که ساده هستند و امکان استخراج توکن آن‌ها بسیار آسان است.